הירשמו וקבלו עדכונים ישירות לתיבת המייל שלכם!

משפחה לא בוחרים

על ידי

הגענו אל היישורת האחרונה של החופש הגדול.
למרות כל הקיטורים שלי בחודשיים האחרונים, אני די נהנית מזה שיש לבנות שלי חופש. לא צריך להעיר אף אחד בבוקר, לא צריך להכין סנדוויצ'ים וגם לא לחכות עם ארוחת צהריים לכל אחת בשעה שהיא מגיעה, והרי לפי חוקי מרפי, במהלך שנת הלימודים כל אחת מהן  מגיעה בשעה אחרת, זה ברור.
אבל יש את הרגעים האלה שאני מרגישה שאני לא יכולה יותר, אין שקט בבית כדי לעבוד, הבלגאן חוגג (ומייצר אצלי הפרעת קשב) ואני משתגעת מהמריבות הבלתי פוסקות שלהן.
ביום שישי האחרון, הזמנתי את אחותי (שגם היא כבר די מאסה בחופש הגדול), לצפות יחד איתי בסרט הצרפתי "משפחה לא בוחרים" שהוקרן בסינמטק בת"א. קיבלתי זוג כרטיסים במתנה והחלטתי שזו הזדמנות מצוינת להתנתק קצת מהנוער הנופש בבית.

פואיס ולאפיט_משפחה לא בוחרים_קולנוע חדשהסיפור משעשע למדי – סוג קרייריסטים מוצלחים, הורים ל-3 ילדים מתבגרים טיפוסיים, מחליטים להתגרש. בשל הזדמנויות כאלה ואחרות שצצות לכל אחד מהם בעבודה שלו, הם עושים כל מאמץ על מנת לא לקבל משמורת על הילדים ולגרום לכך שהאחר יהיה זה שיקבל את המשמורת.
מכאן ואילך הסרט רצוף בסצנות משעשעות והזויות למדי של הצעדים שנוקט, כל אחד מבני הזוג, על מנת להשיג את מטרתו – שהילדים יבקשו להיות את ההורה השני.
אני חייבת לציין שאחותי הייתה די המומה מהמקומות אליהם הגיעו בני הזוג במהלך המלחמה ביניהם.
אז בתור גרושה (באושר), אמא ל-3 בנות מתבגרות ובעלת משמורת על הבנות שלי אני חייבת לקחת צעד הצידה ולומר משהו בנימה רצינית:
תהליך הגירושין הוא קשה לכל הצדדים. אם יש ילדים בסיפור, הוא קשה שבעתיים. אני תמיד אומרת לזוגות שמתייעצים איתי, שהדבר הנכון שיש לעשות הוא להניח את האגו בצד ולחשוב רק על טובת הילדים. חישבו עם איזה מטען הם ייצאו מהתהליך, האם זה יבנה אותם או שאולי יהרוס? נסו, למרות שזה קשה מאוד, לשים את עצמכם בנעליו של הצד השני ובכלל חשבו איזה פשרות ניתן לעשות כדי שכולם יסבלו פחות. אני מאמינה שתגלו שכל אלה יעשו את העניין לנסבל יותר.
לסיכומו של עניין אני מציעה שאם אתם בתהליכי גירושין, רק חושבים על האופציה, או אפילו אם אתם נשואים באושר – לכו לצפות בסדר המשעשע הזה, ותלמדו מה לא לעשות 🙂
הסרט יצא לאקרנים ביום ה 10/9 בבתי הקולנוע ברחבי הארץ.

השאירו תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. * שדות חובה מסומנים

תגובה *