הירשמו וקבלו עדכונים ישירות לתיבת המייל שלכם!

הצילו – הוצאות מוכרות בעסק שלי – מה זה ומה אני עושה כדי לממש אותן

על ידי

בהרצאות לעצמאיות וגם בפגישות פרטניות שלי איתן אני מגלה שיש הרבה מאוד בעלות עסקים קטנים (שהן עוסק מורשה) שלא מבינות את החשיבות של עבודה עם רואה חשבון וגם מסתבכות עם החומרים שחשוב לשלוח לרואה חשבון ולא מבינות מה היא הוצאה מוכרת ולמה כדאי לה לאסוף קבלות ולשלוח לרואה החשבון שלהן.

כמה מילים על מערכת היחסים שלכן עם רואה החשבון.

לפני כמה זמן סיפרה לי מישהי שהשתתפה בסדנה שלי שהיא נמנעת מלהתקשר לרואה החשבון שלה כי הוא תמיד נותן לה הרגשה שהיא שואלת שאלות טיפשיות ומביך אותה. אמרתי לה שכדאי שהיא תחפש לעצמה רואה חשבון אחר ומהר.
למה? כי רואה החשבון הוא גורם חשוב שנותן שרות לעסק. הוא הסמכות המקצועית שאמורה להדריך אתכן בכל מה שקשור להוצאות וההכנסות של העסק בהיבטי מס ותשלומי רשויות שונים. אם אין לכן תקשורת טובה ולו אין סבלנות לשאלות שלכן – הוא לא האדם המתאים לעבוד איתכן. לא כולם מבינים בתחומים האלה וזה בהחלט סביר והגיוני לשאול שאלות, טיפשיות ככל שיהיו, על מנת שתבינו מה צריך ומה מותר וגם מה אסור לעשות בעסק שלכן.
רואה חשבון טוב יעזור לכן לקבל החלטות נכונות טובות וחוקיות עבור העסק שלכן.

הנה הסבר קצר מה זה הוצאה מוכרת ולמה חשוב לשלוח לרואה החשבון שלכן את החשבוניות:

הוצאה מוכרת היא הוצאה שבוצעה על ידי על מנת לקיים את פעילותו של העסק שלי.

כל הוצאה שמכניסה עבורי כסף יכולה להיחשב הוצאה מוכרת, לפי הכללים שנקבעו ע"י רשות המיסים.
יש הוצאות שמוכרות במלואן (למשל ציוד משרדי) ויש הוצאות שמוכרות באופן חלקי (למשל ריהוט משרדי או הוצאות דלק).
יש הוצאות שנקראות הוצאות מעורבות שמשמשות אותנו לעסק אבל גם לשימוש פרטי (למשל הוצאות הרכב שמשמש אותנו לנסיעות עבודה אבל גם לנסיעות משפחתיות).
יש הוצאות שאינן מוכרות בכלל לצרכי מס – למשל קנסות ודוחות.
רואה חשבון מקצועי יודע לעשות את החישוב ולהדריך אתכם מהי הוצאה מוכרת במלואה ומהי הוצאה מוכרת חלקית ובקיצור לעשות לימונדה מהלימונים (לשלם מיסים אבל כמה שפחות בגבולות החוק כמובן).

למה כל כך חשוב לשמור חשבוניות של ההוצאות ולהעביר אותן בצורה מסודרת לרואה החשבון שלכן?

כי ההוצאות הללו יורדות מההכנסה ברוטו של העסק.
את תשלום מס ההכנסה של העסק מחשבים לאחר שמורידים מכלל ההכנסות את ההוצאות, כלומר ככל שההוצאות של העסק גבוהות יותר, הרווח הנקי של העסק קטן יותר (הכנסות- הוצאות = רווח נקי), ולכן נשלם פחות מס הכנסה.
המשמעות היא שהאינטרס שלי כבעלת עסק הוא לדווח על כל הוצאה שעשיתי בעסק, אם זה ציוד משרדי, כנס שהשתתפתי בו או הוצאות רכב שונות ומשונות, על מנת שהן יקוזזו מהכנסות העסק שלי ואני אשלם, בסופו של דבר, פחות מס הכנסה.
עם זאת אני ממליצה לדווח על רק ההוצאות האמיתיות של העסק שלכן.
חשוב לציין שחייבת להיות הלימה בין ההוצאות להכנסות, כלומר חשוב לא להגזים עם ההוצאות במיוחד כשאין מספיק הכנסות. גם בנושא הזה רואה החשבון שלכן יוכל להדריך אתכן.
מאחר ולכל עסק יש הוצאות יחודיות משלו , קשה להכין רשימה סגורה וברורה איך מחשיבים כל הוצאה. לכן כל כך חשוב לשלוח את החומרים שלכן לרואה החשבון כי הוא ידע מה להכניס לחישוב וגם מה אי אפשר להכניס לתוכו.

 

אז מה חשוב לשלוח לרואה החשבון שלי?

הכנתי במיוחד בשבילכן רשימת תיוג של מסמכים שכדאי לצרף למעטפה שנמסרת לרואה חשבון. הרשימה תעזור לכן להיזכר בכל מיני קבלות ואישורים שאולי שכחתן לצרף,
אתן מוזמנות להירשם כאן למטה ולקבל אותה מייד:

 

17 תגובות ב הצילו – הוצאות מוכרות בעסק שלי – מה זה ומה אני עושה כדי לממש אותן

  1. נירי
    27 ביולי 2017 11:50 (2 שנים לפני)

    תודה איה, זה כל כך שימושי!!!! אהבתי מאוד, גם את הפוסט וגם את הרעיון, ואני לגמרי מתכוונת להדפיס לעצמי ולהשתמש בזה. בטוחה שהרו"ח שלי יעריך את זה מאוד D:

    הגב
    • איה
      27 ביולי 2017 11:52 (2 שנים לפני)

      תודה נירי! תעדכני מה אמר רואה החשבון 🙂

      הגב
    • עידית
      15 באוגוסט 2017 22:05 (2 שנים לפני)

      תודה
      עושה סדר…

      הגב
      • איה
        15 באוגוסט 2017 22:37 (2 שנים לפני)

        תודה עידית!

        הגב
  2. ליאת
    27 ביולי 2017 12:00 (2 שנים לפני)

    תודה איה 🙂

    הגב
  3. יעל כרמי
    27 ביולי 2017 15:55 (2 שנים לפני)

    תודה רבה, איה. פוסט חשוב מאד, מדפיסה ותולה לי על המקרר את הרשימה.

    הגב
  4. ענת מישר
    27 ביולי 2017 20:35 (2 שנים לפני)

    מעולה כמו תמיד!
    במיוחד חשוב לדאוג לאנשי מקצוע סבלניים ומשתפי פעולה, זה במפורש חלק מהמקצועיות

    הגב
    • איה
      28 ביולי 2017 17:26 (2 שנים לפני)

      צודקת ענת. איש מקצוע שאני משלמת לו עבור השירות שלי צריך להיות סבלני, לענות על שאלותי ואם אין לו סבלנות – אחליף אותו במישהו שכן

      הגב
  5. חן סיון
    27 ביולי 2017 22:38 (2 שנים לפני)

    מעולה, איה. תודרבה!

    הגב
    • איה
      28 ביולי 2017 17:26 (2 שנים לפני)

      תודה חן 🙂

      הגב
  6. תמר
    27 ביולי 2017 22:57 (2 שנים לפני)

    תודה רבה על הפוסט החשוב!
    שאלה קטנה – עד כמה זה משמעותי אצל עוסק פטור?

    הגב
    • איה
      28 ביולי 2017 12:39 (2 שנים לפני)

      פטור לא משלם מיסים אז זה פחות חשוב תמר

      הגב
  7. נויה
    28 ביולי 2017 12:35 (2 שנים לפני)

    מצוין וממש במקום הפוסט שלך. בעיקר מצאה חן בעיני ההצעה שלך להחליף.. רו״ח אם התקשורת לא כנה ופתוחה .נושא נוסף בחיים שלנו שהפחד עלול לעכב ולהכשיל והצלחת כבר להפיג אותו בעזרת הכרה בחוסר הנעימות מול יכולת הוודאות שתעשה את השינוי או במילים שלך מהלימון ריבת לימונים

    הגב
    • איה
      28 ביולי 2017 12:39 (2 שנים לפני)

      תודה נויה! אין על ריבת לימונים:)

      הגב
  8. ריבי
    28 ביולי 2017 18:20 (2 שנים לפני)

    רשימה חשובה מאד! הייתי רק מוסיפה שמדובר במי שהיא עוסק מורשה כי ישנן לא מעט בעלות עסק שהן עוסק פטור וכל האמור כאן לא תופס לגביהן.

    הגב
    • איה
      28 ביולי 2017 23:04 (2 שנים לפני)

      ריבי תודה על תגובתך, תכף מעדכנת את הפוסט שיהיה ברור יותר

      הגב
  9. ענת צלניקר
    29 ביולי 2017 13:16 (2 שנים לפני)

    פוסט מעולה.
    אגב, הרבה עוסקים פטורים חושבים שהוצאות בעסק לא רלבנטיות להם כי הם פטורים. זו טעות כמובן והם בהחלט רשאים להכניס הוצאות לעסק ולשלם פחות מסים (בעיקר ביטוח לאומי, אבל לעיתים גם מס הכנסה). ההבדל הוא שבניגוד לעוסק מורשה הם לא יוכלו להתקזז על המע"מ.

    הגב

השאירו תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. * שדות חובה מסומנים

תגובה *